suspicious

Alla inlägg den 13 juni 2013

Av Denise Seise - 13 juni 2013 20:31

Satt nyss ute och tog mig en cigarett och tänkte lite, samtidigt som jag hör hur det smattrar mot altan-taket. 


Tiden har gått så fort. Snart är det 6 månader sen jag och M blev tillsammans. Även fast jag vart skapligt rund om fötterna så minns jag hur allt började.


Jag och B hade en plan på att åka till en raggar-fest i Altunabyggdegård. Men samma dag så kände jag mig inte speciellt sugen på att åka, B övertalade mig och vi åkte iallafall. Så jag åker hem till B för att föra lite och hade tänkt att vi skulle på något vis ta oss hem till honom sen på kvällen (då min bil stog där). 


Jag, B och Bu kommer dit och allt jag ser är det vi kallar "grogg-haggor" och äldre människor, jag tar en stor klunk av min cider och känner ur kvällen kommer bli så kass innan den ens börjat. 


Vi står i dörröppningen och pratar med varandra.


Redan hemma hos B så kom han och jag på att vi skulle ha ett vad under kvällen. Vilket vi haft tidigare. Vi satt och pratade om att tjejer alltid får ligga om dom går rakt på sak medans killar oftast får nej, ni kanske redan nu förstår vadet, Jag skulle alltså se om jag fick napp och B hoppades på att inte få det, för att kunna vinna.


Iallafall, vi dricker lite till och sen drar väl spelet igång. Först går jag fram till en kille i "kapp-rummet" varav han sa ja, fan ! B frågar en tjej och jag har för mig att hon sa nej, vilket gjorde att det stog 1-0.. 

Frågar en till kille som Bu står och pratar med som även han säger ja, fan ! 2-0..


Ser sedan ett mycket välbekant ansikte.

Men baggy-jeans och en blå luvtröja och blå mössa (smurf ;) )


Jag: " M ?? "

M: " Öhm, ... Johanna ?? Nej nej.. vänta.. "

Jag: " Nej, du kanske inte kommer ihåg mig, du låg med min kompis förut, S "

M: " Jaaahaa.." (typ)


Hahahaha sen flöt det på. 


Vi satt och pratade en stund sen kom jag ju på att jag och B hade ju vårat vad.. Men hur fan ska jag lägga upp det här för att det inte ska låta konstigt..


Jag: " Om du inte kände mig, skulle du ligga med mig om jag frågade? " (kanske inte riktigt så rent sagt med isch)

M: " Ja, eller nej eller .. va? " 

Lite lätt förvirrad ;)


Sen köpte han long drink på long drink och jag vart bara rundare och rundare under fötterna :P


M: " Du måste bli godkänd "

Jag: " Va ?? " 

M: " Ja, min morbror sitter där borta och du måste bli godkänd "


Allt jag tänker är: Nu är det kört, det är kört ! Vaddå godkänd ?!? 


Jag går fram till hans morbror med väldigt tunga steg, tror till och med att M fick lov att typ putta dit mig.

Han vill hälsa och vi skakar hand. När han gjort det så håller han kvar och tar i hårdare och hårdare runt min hand och säger " Säg till när det gör ont ", fortsätter krama om hårdare.. Till slut känner jag bara hur lillfingret flyttar på sig och blir lite lätt nervös.. " Nu måste det göra ont ", säger han. " Nej, vart bara väldigt rädd ", säger jag. 


Sen gjorde han tummen-upp åt M, då förstod jag att något positivt fick han reda på genom att klämma min hand.


Sen blir det lite luddigt ett tag.. :P


M ger mig sina nycklar och ber mig hålla koll på dom. Han frågar om jag vill med till Heby och sova där med honom hos hans bror.


Då tänkte jag bara : Jag gör sällan något galet när jag druckit, jag är ingen tonåring längre men jag är inte gammal heller..


Ja, visst. Jag följer med M till hans bror och får åka baklucka till Heby. 


Resten orkar jag inte skriva om, vi hamnade inte hos hans bror på en gång iallafall. 


Dagen efter vart det lite problem om hur vi skulle ta oss hem. Skrev ut om någon kunde hämta oss på Facebook men inte mycket till svar.

Sen så blev det så att hans bror betalade bussen åt oss hem från Heby. Skitbra, men hur tar jag mig från Enköping till B :S .. 

Skrev till B och han kunde plocka upp mig vid bussen.

Så jag och M sitter och pratar bussresan hem (som jag trodde skulle bli pinsam-tystnad). 

Går av bussen i Enköping, har inte bytt nummer men båda har ju Facebook så hur svårt ska det vara ? ;)


Kommer hem till pappa..


Hinner väl inte mer än att ställa in mig på att duscha innan telefonen vibrerar. 


Till sist skriver han : " Komma hit ikväll? " (typ så, kanske va lite mer hint)
 
Hhaahah hinner väl typ duscha, kasta på mig kläder, kasta i mig mat, sen var det hejdå igen :)
 
 
Allt detta ni precis har läst känns för mig helt sjukt. Jag minns första kyssen i byggdegården, känslan och pirret i magen, det känns precis lika bra idag och visst.. vi har haft våra motgångar och tvister.. Men det har skapat det vi har idag.
 
Hans spontan-sms när jag jobbar, en varm famn att komma hem till när dagen kanske inte varit toppen, ett charmigt leende/skratt, hans ibland dryga men ändock roliga nyckfullhet..Börjar till och med flina när jag tänker på det. 
 
Vi är inte perfekta.. Men vem fan vill vara det ? Det skulle vara skittråkigt att gå runt och spela ett spel när man känner vad man döljer. Jag vet iallafall att jag älskar honom och jag är rätt säker på att han älskar mig.
 
Dom 4 timmarna det var slut mellan oss trodde jag att jag grät blod ett tag, Jag har aldrig mått så dåligt. 
 
Efter det vart jag säker..
 
Så länge han inte är otrogen, slår mig, tvingar mig till saker osv, så gör jag fan inte slut igen !
 
 
" Jag älskade dig igår
Jag älskar dig idag
Och jag kommer älska dig imorgon "
 
 
xoxo 
Suspicious

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards