suspicious

Alla inlägg den 28 februari 2014

Av Denise Seise - 28 februari 2014 07:23

Skriva ett till för er som verkar tro att detta är okej.

Att ditt barn sitter någon kortare stund framför barnprogram eller film medan du gör i ordning middagen är förmodligen ingen fara, men TV som barnvakt är annars inte att rekommendera.
Barn under två år bör inte se på TV alls, anser experterna, det kan öka risken för koncentrationssvårigheter längre fram i livet. 
I lite högre åldrar kan bra TV-program däremot vara utvecklande, särskilt om du som vuxen har möjlighet att hålla barnet sällskap.



Av Denise Seise - 28 februari 2014 07:01

Och om en stund ska jag börja packa ihop lite saker :)

Under sjukhustiden har jag känt mig utanför. Pappan har lixom lite tagit över.

Därav känslan av att jag inte är "mamma". Har känts som om jag inte fått föra min egen talan och vissa saker ändras med tiden. De vi planerade för flera månader sedan känns inte längre aktuellt.

Jag trodde jag skulle bli den som "tog över" eftersom hon legat i min mage och jag va den som knuffa ut henne.

Men någonstans längst den här krokiga vägen så ändrades de. Jag är inte den som söker konflikter, undviker dom gärna om jag kan. Så nej, jag har inte sagt något.

Nu blottar jag mitt inre och de är de jag har bloggen till. Get used to it ;)

Xoxo
Suspicious

Ovido - Quiz & Flashcards