suspicious

Alla inlägg den 14 september 2014

Av Denise Seise - 14 september 2014 10:33

Har igår haft energi utan slut. Åkte först till J och hade lite morgonfika. Sen ut till C för att fira hennes dotter. Kom hem, bokade tvättid medans jag väntade på maskinerna städade jag lägenheten.

Miranda vaknade av en kaskad kräka igår morse och 38.2 i temp. Under dagen (mycket frisk luft) så blev hon bättre. Tempade 36.8 innan läggdags.

Idag skulle jag röstat men röstsedeln är borta -.- jaja..

Fint väder idag, awesome ;)

Mycket saker som händer runt om mig och mina vänner har fått mig att fundera över föräldraskapet.. en mamma väljer att fokusera på barnet framför något annat. Kan ta mig själv som exempel. Jag bad min far om pengar till mat och han va jättesnäll och skickade över pengar :) Men.. då inser jag att Mirandas mat är också typ slut.. så jag satte mig själv åt sidan och köpte mat åt henne och blöjor, för dom va också nästan slut.
Jag köpte lite så jag klarade mig nån dag till.
Medans de finns pappor som inte ens sätter sina "intressen" åt sidan för sina barn.

Ja, jag vet att de finns mammor som gör likadant men inte i min närhet.

Då undrar ju jag.. har inte pappor "instinkten" att prioritera barnet först? Varför ska mamman i familjen ta både hem och barnen?
Jag har bara mig själv. Jag behöver inte känna att jag förlitar mig på någon.

Jag stökar ner, jag städar. Jag lider inte av detta. Men tankarna snurrar ju.

Jag tycker synd om dom mammor som får höra "har du gjort något idag eller har du bara suttit i soffan? Att vara mammaledig är ju inte jobbigt, du får va hemma och slappa och du har inte ens tagit disken"
Sånt kan göra mig förbannad..

Va bara tvungen att få ut de. Ni föräldrar som läser, tänk innan ni pratar och mammorna som får höra de där, ta inte åt er, ni vet att de inte är sant !

Xoxo
Suspicious

Skapa flashcards