suspicious

Alla inlägg under juni 2014

Av Denise Seise - 29 juni 2014 23:03

Mitt lördags inlägg försvann -.- å jag orkar inte skriva om ;)

Men idag..

Har jag kommit på hur man får Miranda att le. Min dotter är lite ego och gillar att höra sig själv så om man kollar på någon av alla filmer på mobilen så får man ett leende så stort att man smäller av. Kan inte låta bli att pussa på henne då. Blir så varm !

Jag kan inte rita, inte snickra, inte simma, inte ploga, inte .. laga mat.. men nog fan kan jag klämma ut något så vackert och värdefullt och gulligt som min dotter :)

The love of my life !

Tävla mot henne och hon vinner mitt hjärta innan jag ens hunnit tänka start :)

Xoxo
Suspicious

Av Denise Seise - 27 juni 2014 15:58

Idag är Miranda hos sin mormor så jag ska få lite gjort hemma och tänker nog även vila en stund :)

Igår sov hon mer eller mindre hela dagen. Vaknade lite när de va dags för en annan att sova ;) men hon somnade sen iaf.

Idag har jag nog spontana leenden 5-8 ggr :D varm i hjärtat ! Min fisa börjar bli stor nu <3

Kärleken till henne är obeskrivlig. Man vet nog inte vad kärlek är fören man blir förälder.. Mitt liv, mitt allt min skatt !

Så otroligt glad att jag fick en dotter. Tror de blir lättare i tonåren om inge annat. Då vet jag ju hur jag själv va. Hade de blivit en son hade jag ju inte vetat vad han går igenom..

Missförstå mig rätt ;)

Nej, städa va de.. c ya !!

Xoxo
Suspicious

Av Denise Seise - 26 juni 2014 11:30

Ny medicin igen efter gårdagens besök till uppsala. Vart akut igen då "ryckningarna" höll i sig väldigt länge, ca 30 min.

Fick även medicin mot magsår. De ska väl minska slemproduktionen och minska kräkningarna.

Måste säga att krampmedicinen verkar fungera då Miranda fick sova ostört inatt.

Inga ryckningar nu på morgonen heller :)

Idag ska jag till kurator så Miranda får barnvakt. Har en massa att prata om.

Jag har ruttnat totalt.. trött på de mesta faktiskt.

Xoxo
Suspicious

Av Denise Seise - 25 juni 2014 00:54

Idag har jag och Miranda varit på äventyr hela dagen :)

Känns faktiskt som om man börjar bli glad igen och de gynnar ju Miranda väldigt mycket.

Imorgon är de upp tidigt å tvätta sen mot Västerås med J :)

Glömde bort både bvc å hörselkontroll igår -.- så jävla trött på att virra i de här. En almanacka å sätta på väggen vore inte fel..

Men hörselkontrollen är iaf ombokad å hamnar nu efter op veckan.

Har även börjar "dejta" igen. Den personen får mig att må bra och att le. Har bra hand med Miranda och stöttar mig i de hela. De känns som om de kan bli bra men myrsteg framåt.. vill känna efter ordentligt och se vart de leder :)

Xoxo
Suspicious

Av Denise Seise - 23 juni 2014 21:10

Å första dosen av keppra är given. Nu väntar vi en vecka och ser hur hon reagerar. Hoppas kramperna försvinner för nu blir dom bara värre.

Stackars lillfisen :/
Inte lätt och se på och inte kunna göra något åt dom rackarns ryckningarna.

917 kr fattigare då hoppas jag ändå att båda medicinerna jag plockade ut hjälper. Hämtade även ut medicin mot hennes munsvamp.

Xoxo
Suspicious

Av Denise Seise - 22 juni 2014 13:31

Den tråkigaste dagen på Hela veckan ;)

Just nu ligger Miranda å myser / sover på mig. Hon har kräkat ner mig idag så hon ska strax bada och jag måste duscha ikväll. Ingen idé innan för de kommer hända igen ;)

Får förhoppningsvis lite sällskap idag iaf. De är alltid kul så man slipper sitta helt forever alone :)

Så jag ska fixa lite å sen slänga ihop något gott, vet inte vad jag vill baka än :/

Trött är jag också. Kunde inte somna inatt ..

Bilder på Miranda kommer här :)

Av Denise Seise - 19 juni 2014 19:26

Att ha en dotter med specialbehov är inte jobbigt. Jag vet inget annat. För mig är de såhär att ha barn.
Men de jag börjar finna lite jobbigt är att de har stannat av.. hon utvecklas inte vecka för vecka längre. Hon blir kanske starkare men inga nya miner eller rörelser.

De kommer när de kommer .. jag vet. Men hon är 5 månader nu och de känns som att leendet borde börja komma.. och att kunna sitta i babysittern.

Jag blir lite stressad ibland och undrar hur stor åkomman på hjärnan är :/ men de borde snart vara dags för en ny magnetröntgen..

Xoxo
Suspicious

Av Denise Seise - 13 juni 2014 00:04

Vaknade av att Miranda skriker, ett skrik jag bara känner igen från när hon har ont.. kliver upp ur sängen och där ligger hon och rycker väldigt okontrollerat och ser livrädd ut.
Tar upp henne, byter blöja och börjar mata. Samtidigt som jag matar ringer jag hennes pappa och sen min mamma och berättar att vi åker in.
Är på plats ca halv 9 och får hjälp fort.
Ett akut EEG bokas och dom ringer mig och säger att vi ska vara där 12. Då va klockan halv 11 så jag hittade ett vilorum som jag och Miranda mös och vilade i.

EEGt görs samtidigt som hon får mat.

Efter de får jag vänta från halv 1 till ca kvart över 3 innan jag får veta att Miranda har en form av epilepsi. Nu är frågan.. vänta på ett riktigt anfall eller medicinera nu? De skulle våran neurolog ringa och berätta imorgon.

När jag kommit hem ringer operationsplaneringen och berättar att de finns en tid v.27 att sätta knapp/peg. Sa att jag skulle kolla med pappan och återkomma. Så ja, de blir op tidigare än väntat. Vilket är skönt ! Hon behöver bli av med sonden.. typ förra veckan.

Finns inget ont som inte har något gott med sig.


Xoxo
Suspicious

Skapa flashcards